Melodifestivalen-rapport!

Såja, nu har man bäddat ner sig i dubbelsängen alldeles ensam med älskade Rasmus Nalle :) En perfekt stand in när inte riktiga Rasmus kan närvara. Känns dock väldigt skumt att inte ha honom här...

Hursomhelst, liksom alla andra bloggare just nu, så tänker jag ge er min personliga åsikt om samtliga bidrag från kvällen melodifestval.

Bidrag 1, Dilba - Stod verkligen inte ut... Den hamnade långt ner på listan. Kändes inte närvarande för fem sekunder, och rösten var alldeles för tunn och tråkig. Verkligen ingen låt man kopplar ihop henne med, och framför allt inte nu när hon nått den åldern hon gjort. Hon såg ut att vantrivas på scenen!

Bidrag 2, Swingfly - Underbart! Riktigt skön låt med ett välkänt ansikte som för mig blev en glad överraskning när jag såg Christoffer Hiding från Idol 2007 dyka upp och skutta omkring! Har undrat hur länge som helst var den gossen blev av, och nu är han äntligen tillbaka! Låten är en solklar sommarplåga som direkt sätter sig på huvudet och förmedlar glädje på högsta nivå. Bra jobbat!

Bidrag 3, Jenny Silver - Hmm... Liksom förra året tyckte jag liksom att hon dog ut. Hon har aldrig lyst igenom för mig, och låten var ALLDELES för mycket ABBA så man fick ren huvudvärk. (Missförstå mig inte, jag älskar ABBA, men kopplingen var alldeles för tydlig. Inget plagiat tack!)

Bidrag 4, Jonas Matsson - Falskt! Inte en enda ren ton och en dryg och seg låt som aldrig lyfte. Jag säger bara NEJ rakt igenom.

Bidrag 5, Le Kid - För mycket.  Det hände alldeles för mycket på scen, framträdet blev rörigt och allt var bara ett enda stort barnkalas-kaos. Ingenting i min smak. Det blev helt enkelt för mycket av det söta.

Bidrag 6, Rasmus Viberg - Nej men hej igen Alexander Rybak! Nej usch, killen såg ut som Rasmus på luffen och hade kopierat av Rybaks stil rakt av. Plagiat är som sagt inget som går hem.

Bidrag 7, Pernilla Andersson - Jag hör bara Lars Winnerbäck och Melissa Horn, och i mina öron låter det bläh. Jättevacker text, men jag klarar inte av det. Det blir alldeles för drygt och för mycket svensktoppen för min smak.

Bidrag 8, Danny - Solklar! Man fick se den sanna sidan av Danny som kommer fram varje sommarkväll han kliver ut på en scen någonstans i Sverige. Konsertkänslan kom igen, och glädjen som Danny känner för musik och dans lyser igenom så starkt, och det lyfter låten till en helt ny nivå. Dessutom visar han prov på mångsidighet vad gäller sin musikaliska kompetens. Vi har hört smöriga ballader, uptempo, disco, funk och R&B, och nu får vi även ta del av rap och hip hop som jag vet att han klarar av sen han medverkade i Så Ska Det Låta för första gången.
Danny kommer ta Sverige till nya höjder om han får åka vidare till Tyskland, det är jag säker på.

Det var allt för denna helgens rapport om Melodifestivalen 2011.
Tack för mig och godnatt!
/ Anna

glad i dag Danny Saucedo var den förste att få glädjebeskede


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0