Moulin Rouge here I come!

Godkväll!

Haha jag fick i eftermiddags för mig att gå på audition till Cabaren igen, men denna gången som pianist då detta fortfarande söktes. Och ja, jag spelar ju piano och har gjort sen jag var fem via gehör och sådär, och jag kan faktiskt erkänna att mitt gehör är jäkligt bra. Kan inte läsa noter, men ge mig ackorden så plockar jag ut melodin på en några sekunder om jag får lyssna igenom låten.

Anyway, gick till Dunkers där Albin väntade och så var det en kille till som sökte som pianist och han körde ju då först. Albin bad oss andra gå ut från rummet, men dörrarna var ju öppna så man hörde ju, och jäklar vad denna grabben spelade! Jag lovar, han var säkert Mozarts barnbarnbarns barn eller något sånt annat roligt. Har aldrig hört någon spela så hysteriskt bra och felfritt ever! Så när Albin kom ut och sa att det var min tur skakade jag bara på huvudet. Illa nog att jag gick på dansaudition precis efter min danslärare, men jag behöver inte skämma ut mig ännu mer hahaha.
Jag ser fram emot att städa och moppa golv bakom scen istället :D xD

OOOH FÖRRESTEN!!!
Mamma sa idag att hon tänker boka resa till Paris i sommar som min 17-års present och så ska vi gå på fucking MOULIN ROUGE!!! Inser ni hur stort detta är?! Är så jävla förälskad i filmen så det finns ju inte, så det här är verkligen det mest ultimata. Blir så lycklig! :D Har dessutom aldrig varit i Frankrike, så det blir trevligt :)
If the cabaret won't get to me, then I shall get to it!
Haha eller nåt...



Engelskaplugg nu, ni får ha det bäst!
/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0